Wednesday, December 3, 2008

COSTCO WHOLESALE IN HISAYAMA

30/11/08 (Ahad), kami pi Costco Wholesale di Hisayama iaitu satu2 nyer warehouse company US yg beroperasi di Jepun. Sistem pun mcm US jer... Barang2 dlm nie mmg agak berlainan & dijual dlm kuantiti yg besar.
Aku pi dah malam, jadi tak banyak sgt leh ronda.... Sebenarnyer kat sini mcm one shop centre... Mcm2 ader...
Sebelum masuk ke dlm Coastco nie, kena register sbg ahli dulu... Mcm Makro kat Msia dulu2... Tapi Costco nie lagi strict...
Siap kena ambik gambar... Nak masuk depa tgk kad & gambar.... Nak kuar pun depa check sekali lagi... Dgn resit sekali depa check... Nak jadi ahli kena bayar 4300 yen utk 3 tahun. Aku nak masuk sgt sbb budak Brazil lab aku ckp kat sini murah & banyak brg dari US. Tak dpt pi US, dpt pi COSTCO jadi ler...
Mcm2 ador... Banyak brg2 import... Tapi kebanyakannya drp USA la... Org2 Jepun yg dtg pun yg high class jer aku nampak... Eh! Milo kegemaran aku pun ader....
Sambil membeli & mencuci mata.... amik gambar ler sekali... buat kenangan...
Mmg ader kelainan kat sini sbb biasanya aku pi shopping kat kedai2 Jepun jer....
Jam tangan berjenama terkenal dunia pun ada dijual... lebih murah berbanding kedai2 di luar...
Faqihah : Kalo Abah beli khemah Cinderella nie letak dlm bilik Kakak lagi cantik....
They got what they want....
Gome nansai... tak tau lak tak leh ambik gambar rupanyer... nasib baik aku tak bawak Canon EOS Kiss aku...

No comments: