Monday, April 20, 2009

WELCOMING PARTY 4 MSIAN NEW STUDENTS 09

19/04/09 (Ahad) Pers Fukuoka-Ipoh tlh madakn jamuan myambut 4 students br Msia (Rizwan, Sidqi, Azriel & Hilmi) di Balairaya Uchihama... org bbudi, kami bbhs... org dh jemput, kami mai le...
Pgisian majlis nie lbh kurang sama mcm yg sudah2... ada mkn2... ada psembhan... cuma ada tambahan upacara minum teh hijau (matcha)... nie aku kat dlm bilik khas di mn acara tsbt dijlnkn... aku & ank2 tgh mkn manisan...
Sblm minum teh, kami kena mkn manisan spt omochi tlbh dahulu... spy leh neutralkn rs pahit teh hijau 2 nnt...
Dgn sekali tarikn nafas... tciptalah sejarah, 3 sekwn nie tlh bjaya minum dgn penuh bsemangat semangkuk matcha Jepun!!... paitttt & kelattt... tp sbb baik utk kesihatan organ dlmn, kami teruskn jua pjuangn nie...
Udin yg drp td duk pandang reaksi kami pun tingin nk try gak... apa kesannya?... jeng... jeng...
Udin : Aikk??!!... Abah... Udin nmpk Ottoman la...
Inilah makcik2 yg myediakn teh hijau kpd kami... lain kali, kalo makcik2 nie dtg Msia, aku nk bg try Kacip Fatimah kaw kaw pye... br trangkat skit!!
Psembahan nyayian drp pljr2 Msia... sblh kiri sekali 2 sifu dia... aku cdgkn, thn dpn kita selitkn mgaji quran skit... sbb ada bbrp org tua Jepun nie mcm bminat ngan Islam... depa usha psl Masjid Fukuoka...
Depa cukup gmbira mdengar lagu2 kita... siap jerit "One more... one more..."... tp aku rs, kalo aku yg nyanyi, mesti depa jerit "No more... no more..."
Ank2 aku seronok dpt jumpa abg2 br & atuk nenek Jepun...
Spt selalu, layanan yg diberikn kpd kami mmg 1st class punye... sbb 2, kami suka mai...
Ms nie Kakak tgh kawal Aqil... Aqil dh leh btatih laju dh...
Aqil : Kpd abg2 br... celamat menempuhi khidupn di Fukuoka ne...

2 comments:

yatie chomeyl said...

angin senggugut dah hilang ker lepas habis minum air tu? :p

kliza said...

to yatie,
nmpk cam makin terok!.. abg zaki tharu, ada gak org amik berat psl dia... soksek5X