Friday, April 17, 2009

HAPPY MOMENTS @ NOKOSHIMA ISLAND PARK

11/04/09 (Sabtu) kami bsama2 ngan family Sohiful, family Hafizal & family Nura tlh blayar ke Pulau Nokoshima utk menikmati keindahan panorama di sana...
Ekspedisi bmula dr Noko Ferry Port, Meinohama ke pulau sasaran memkn ms lbh kurang 10min... nasib baik minggu nie org xbrp ramai... maklumlah, hanami dh lepas...
Faqihah & Udin seronok naik ferry... dpt tgk laut...
Blabuh jer kat Noko Island, terus naik bas yg sememangnya dh sedia menanti... kami dibawa ke puncak bukit Pulau Nokoshima...
Akhirnya smplah kami ke Nokoshima Island Park... yg merupakn antara destinasi pelancongan tkenal di Kyushu...
Udin tgh kumpul tenaga... sat lg nk posing...
Mmandangkn tmn nie luas, so aku sewa stroller bkembar... senang kalo2 ank2 aku uat hal...
Aku difahamkn dlm tmn nie tdpt mcm2 jen bunga... ia ditanam mgikut kesesuaian musim...
Pertama sekali aku terapi mata ngan Livingstone Daisies...
First time tgk, xubah mcm bunga tiruan yg ditanam...
Mcm2 warna ada...
Kalo nk tahu, selain drp byk bunga... byk jgk lebah2 sebesar ibu jari kaki bterbangan kat sini... jgn sengat aku dh!... maklumlah, aku nie kn ranggi...
Udin nie plak keje dia asyik nk memetik jer...
Tserlah naluri kebapaan di wajahku...
Biasanya aku tgk daffodil kecik2 jer... kat sini besar bkn main... baja apa dia guna nie?...
Time nie, matahari terik memancar... sekali-sekala angin laut sejuk btiup segar...
Udin kata dia nk halau lebah yg cuba gigit hidung dia...
Kalo kat Kashii Park aku tgk poppy kuning & oren, kat sini aku bpeluang tgk poppy merah & pink plak...
Tserlah warnanya yg indah...
Awas!... nk cium kena hati2... nnt debunga masuk hidung...
Udin: Udin nk petik jer rase... bg kat Mama...
Kami rehat & lunch jap kat bwh pohon sakura... tp bunganya dh xde...
Aku & rimbunan pink Azalea...
Bunga nie pun mcm2 warna ada... tp yg pink nie paling menangkap mata aku...
Udin & camomile...
Tsenyum riang Kakak di sisi bunga2 ngan warna kegemarannya...
Bgambar kenangan ngzn keluarga camomile...
Nie plak seladang rape blossoms... tinggi betul pokok dia...
Entah knp mcm Brad Pitt plak aku rs ms nie...
Blatar belakangkn laut mbiru... summer nnt, leh bjemur kat pantai plak... xpun tgk org lain bjemur...
Bapa Mithali 2009...
Seronok dpt mai sini... leh tgk bunga2 yg lom pnah aku tgk sblm nie...
Mama: Mn mau lari daaa?...
Aqil tgh mnikmati keindahan alam...
Ada jgk disediakn tempat pmainan utk budak2...
Udin tgh mndendangkn lagu hoikuen dia kat aku...
Faqihah: Buai laju2... Kakak nk kawin ngan ank raja...
Faqihah: Inchik mau pigi mn?...
Dh puas tgk bunga, naik keretapi la plak...
Antara ank2 Msia yg mgamatkn Fukuoka...
Teknik posing br dr aku & Faqihah... teknik tarik2...
Budak2 nie xleh tgk aku bgaya pelik2 skit... seme nk ikut...
Kalo nk tahu, dgn pakej yg ada... aku mmg cukup tkenal dikalangan ank2 Msia di Fukuoka nie...
Kenangan di bwh pokok2 misteri...
Cak... cak...
Lega dpt lari sekjp drp kebisingan kota...
Segak & tampan...
Udin pun dh mula pandai bgaya bila bgmbr skrg nie...
Kol 5ptg kami btolak keluar dr pulau nie... penat tp seronok... esknya kami ada program lain plak...

3 comments:

equals D said...

ahhaah keja suami cikgu bergaya je ! hensem. cewah.

cikgu said...

to equalsD,
hehe.. sengih mmanjang hb ckgu tgk msg nie..

Mimie KusyA said...

wah! sume gmbr lawa2!