Friday, April 10, 2009

HAVING FUN @ KASHII PARK

05/04/09 (Ahad) aku bwk family aku bgumbira di Kashii Park...
Tmn tema nie tsgt luas... kol 6pm tutup... so kena cepat2 ronda & main2 nie...
Lama dh aku KIV tempat nie... saje tunggu spring... nama lain tmn nie ialah 'Amusement Park of Flowers"... so, korang tau sdirilah knp aku pilih spring...
Tmn tema nie tlh berusia 70thn... tp segalanya masih dlm keadaan br...
Ank2 aku pun keliru nk try pmainan yg mn dulu...
Tunggu giliran ker?...
Aku bwk ank2 aku naik Benkei Old Train nie...
Faqihah sonok bkn main... drp mula naik xberenti nganga... tkejut tgk lanun kot...
Train nie sbnrnya bwk kami pusing2 Island of Pirate...
1st time Aqil naik train... lain kali Abah bwk naik shinkansen plak...
Jet coaster pun ada... tp oleh krn aku mbawa pngikut2 yg xckp inci, so aku xnaik la...
Masing2 dh xsabar nk naik Flying Jumbo...
Aik!... sape yg sonok sbnrnya nie?...
Jom try merry go round plak...
Faqihah nk naik kete Cinderella... xnk naik kuda...
Sukanya Mama 2...
Selamat tinggal kanda... mlm nie dinda beradu di istana... daaa...
Skrg gilirn aku plak naik Ladybugs Ride...
Sungguh comel kete nie... aku pilih warna pink...
Ingatkn senang nk drive... kalo xhebat, leh tbalik kete nih!...
Aku tgk seme budak2 kecik yg main nie... aku jer yg xkecik... nasib baik Udin mtk temankn dia... dptla aku merasa....
Lihatlah aksi2 aku memandu kete Ladybug nie... penuh ngan keceriaan...
Yeahaa... aku naik beskal plak...
Terasa muda semula...
Faqihah & Udin beradu tenaga di litar F1... ikuti sambungan dlm n3 berikutnya nnt...
Kini kami sekeluarga mgembara ke alam Sylvanian families plak...
Kat Jepun nie, Sylvanian families mrupakn rangkaian nama video games & koleksi haiwan comel keluaran company Jepun iaitu Epoch...
Keluarga haiwan nie cukup popular di sini... peminat setia akan sanggup bhabisn mgumpul koleksi2nya...
Kat mn2 pun dlm tmn nie ada haiwan cute nie... geram aku rs...
Nk kutip sayur2an pun blh... aku kutip kat Friend Shop jer...
Kami agak tlewat, kalo x... leh tgk psembahan Slyvanian...
Singgah kat Sylvanian Market... tgk kalo ada apa2 yg blh diuat kenangan...
Org umah aku ttarik ngan lukisan nie... tp aku plak xbwk duit...
Kakak sukalah umah comel2 mcm nie... xnk bganjak dia...
Udin minat ngan koleksi miniature Sylvanian families... nie mainan girl Udin, boy xmain...
Aku beradu ngan ank Sylvanian...
Dodoi si dodoi (2x)...
Aku: Ikut Abah uat gaya mcm nie...
Kat blkg aku 2, tempat pmainan ala2 gaban... tp ms aku singgah, gaban xde...
Cak... cak... peace...
Penat bjln?... kita brehat skjp... nnt kita sambung lg...
Selain ada pmainan2 yg menarik, ada jg bunga2an yg indah...
Ada lbh kurang 300 ribu tulip pelbagai warna kat sini...
Jom ikut aku tgk bunga apa plak nie... byk bkn main nie... penuh setmn...
Nie bunga poppies rupanya... btambahlah ilmu kbungaan aku sejak duk Jepun nie...
Ceria sungguh warna bunga2 nie... xubah spt aku!...
Kalo dulu, aku mmandang Ayangku... kini bunga poppies tlh bjaya mgalih pandanganku...
Ayangku & bunga poppies... kedua2nya aku suka...
Kenangan bsama bunga2an di ptg nan indah...
Time nie, ramai sungguh org mai kat sini...
Ada tmn tulip hitam... tulip yg paling menarik minatku... spt ada chemistry mlihat bunga nie...
Comel umah di Dwarf Garden...
Mmg seronok sungguh kami mhabiskn ms kat sini... sape2 yg ada ank... sape2 yg bakal ada ank... & sape2 yg tinggal kat fukuoka nie, aku rekemenkn maila sini... yg duk UK kalo nk mai pun leh jgk... sonok gilerrrr....

6 comments:

joegrimjow said...

waa
lawa gambo!!

apsal ngn papa je bnyak
ngn mak xbanyak
kejam kejam,
hehe

PINATBATE said...

salam..
nampak gayanya macam abah dgn mama yang lelebih seronok ..hehehe..!

yatie chomeyl said...

nampaknya kitorang kena gi la..sebab abg sheikh dah recommend utk orang yang bakal ada anak :p

kat area mana ni? berapa entrance fee?

Ajwin Ajeera said...

bestnyee...
nk pegi jugak.
hehe

Mimie KusyA said...

sgt bestttt! hehe

sheikhazliza said...

to joegrimjow,
i appreciate ur comment.. papa kt, org photogenic kena byk gmbr.. hehe

to pinatbate,
HAHA.. mcm tau2 aja...

to yatie chomeyl,
kat area kashii.. dekat ngan jusco.. fee lupa dh brp.. kat internet ada.. cari kashiikaen..

to ajwin,
jo pegi..

to mimie,
mmg bestttt...