Wednesday, April 1, 2009

BIRDWATCHING @ OHORI PARK

28/03/09 (Sabtu) pas tgk Sakura kat Maizuru Park, kami singgah jap kat Ohori Park plak... asalnya nk bwk ank2 main kat tmn pmainan yg ada kat sini... tp tgk org2 Jepun ramai2 bkumpul, ingatkn depa uat apa... birdwatching rupanya...
Birdwatching nie sbnrnya akt yg sgt popular ms winter... aku mmg bcadang nk bwk family tgk camar dr dulu lg... tp maklumla, winter kn sejuk noi... takut ank2 xtahan...
Time winter dulu, Faqihah ngan org umah aku selalu tgk camar2 nie singgah kat Tataragawa River dpn umah kami... siap ada jadual pjlnn bila burung 2 smp & bila burung 2 blk semula...
Bmula March-Oct setiap thn, kat Ohori Koen nie ada paddle-boat... tingin gak nak naik... tp tunggu ank2 aku besar skit dulu la...
Aku dh biasa tgk 'burung' nie... so xde la excited sgt... tp camar nie lebar la sayap dia... bila duk diam, nmpk kecik jer... yeala... kn burung nie spesies yg mrantau jauh... summer nnt depa xde la... tour Europe plak kot!...
Udin seronok dpt tgk camar... tp aku risau dia duk dekat sgt ngan tasik 2... so kami pulang awal jer... sekurang2nya tcapai gak hasrat nk tgk camar dr dekat...

2 comments:

Ummu Aqil said...

best gak tgk burung nih...lagi2 kalu budak2 baru nak kenal semua tu...

kliza said...

to aishah,
haah.. seronok tgk bila burung2 nie tbang bkump.. mcm mnari2 kat langit jer.. faqihah kagum tgk.. mama dia pun;)..