Tuesday, March 17, 2009

STRAWBERRY PICKING @ IMAZU

Dlm kol 3.15ptg, akhirnya smpla kami di Imazu Agricultural Farm... kalo kat Msia kira mcm Tmn Pertanian la... tujuan utama kami ke sini adlh nk picking strawberry...
Spt biasa, aku mendahului yg lain... xsabar dh nk tgk camne pokok strawberry 2...
Strawberry ditanam di dlm tapak semaian khas nie.. so, dpt le depa kawal temperature selain nk elak drp serangga perosak...
Pertama kali dlm hidup aku tgk pokok strawberry... comelnya...
Pokok2 dijaga begitu teliti sekali... kami diajar tlebih dhl cara memetik strawberry dgn betul... tp masalahnya, faham ker anak2 ku nie memetik?... especially Udin, habis buah yg tak masak pun dipetiknya...
Aku rasa mcm nk ngap kat sini jer...
Aqil pun rasa mcm aku gak rupanya...
Faqihah & Nuruddin ceria kembali... Udin berjaya cover line, buah yg tak masak aku suruh dia buang jgn bagi nampak. Susah nak control, semua nak petik...
Faqihah dh bjaya memenuhkn 1 bekas.. ada 2 bekas lg...
Aku : Bg chance kat Abah la plak isi... asyik awak 2 beradik jer... Abah nk jgk...
Smp aku sendiri pun xleh nak petik... xper malam nanti aku petik buah lain... hehehe
Peace!... style bgmbr yg mjd trademark org2 Jepun...
Sape nk mkn strawberry?...
Nie strawberry spesies tgantung... yg nie mahal skit...
Mcmnie rupanya bunga strawberry... br aku tahu...
Aku close up gmbr strawberry... biar korang tliur skit tgk...
Kami petik 3 bekas penuh mcmnie... dgn harga 1000yen shj... kira murah la 2... merah2 strawberrynya... xpyh renjis ngan air pun dh nmpk cantik...
Selesai sesi petik-memetik, kami bmain2 plak di kwsn taman nie... main tarik2 beca...
Ms nie, ank2 aku semenya kelihatan sihat & btenaga...
Superwoman...
Pas penat bmain2, leh berehat di bangku yg disediakan... mcm tahu2 aje...
Ada gak disediakan umah rehat khas utk VIP spt aku nie...
Faqihah ttarik tgk bunga2 kecik nie...
Udin plak lbh ttarik ngan lobak gergasi nie... Udin cuba cabut buah nie, tp tak dpt... besar sgt!
Aku plak sgt ttarik ngan strawberry nie... manisnya... Aqil pun gelak sakan tgk aku... xbaik gelakkn Abah tau!...
Menikmati keindahan ptg ngan ank2 sambil mkn strawberry...
Dl aku ingatkn nie bunga sakura... rupanya bkn... bln 4 nnt br dia kembang...
Teknik posing yg betul... kena kasi senget skit kepala 2...
Kalo nk tahu, niela sensei yg btanggungjwb mgjr aku teknik2 fotografi yg betul... dia nie skit lg nk capai thp profesional... nie profesional ker... emosional??... xper, lepas nie aku nak amik gmbr dr atas pokok plak.... siap ko.... hehehe... jgn marah erk... gurau jer... Tunjuk ajarku sifu.....

7 comments:

yatie chomeyl said...

lawa posing senget tuh..lenkali leh tiru hehehe

Anonymous said...

to yatie,
ha... kna ingat betol2 teknik 2!..;)

Anonymous said...

Salam liza..aduss posing maut tu..hehe

Idayu said...

wah dh start picking2 ya? tak sabo nk picking jgk nih!

Anonymous said...

to linda,
ala... pak sheikh la 2 srh uat... hehe

to idayu,
baik p cepat2.. nnt nk tgk sakura plak..

equals D said...

gambar kedua dari atas tu, sangat photogenic ! lawa gle, blh sy copy and post kat blog sy x cikgu ? ehehe.


and cikgu makin cun. :)

Anonymous said...

ye ke... tima kaceh... boleh... apa salahnya... kalo jahiza sudi..