Sunday, March 8, 2009

KAIZUKA PARK

Dh lama aku xbwk anak2 aku p main kat tmn... tgk cuaca semlm 07/03/09 (Sabtu) elok, so kami pun jln2 kat Kaizuka Park... dh lama nk mai sini, tp br kali nie bkesempatan...
Kat tmn nie dipamerkan bbrp kenderaan lama yg ada kaitan ngan sejarah Jepun...
Kalo nk naik atas keretapi nie leh gak... tp aku rs seram plak... maklumla, keretapi lama... menurut info, model keretapi nie pnah digunakan oleh org2 Jepun utk mgangkut bijih besi di Tanah Melayu...
Model keretapi antik...
Nie kapal terbang tentera Jepun ms Perang Dunia Ke-2... xsangka aku bpeluang tgk!... selama nie aku duk dgr cerita guru Sejarah jer...
No 59 kat dpn kapal terbang 2 adlh no pdaftannya...
Kat garaj nie plak ada teksi & mobil lama yg tertulis nama Philippines... nasib baik bkn nama Msia... kalo x, aku nk bwk blk... tukar ngan Suzuki Wagon aku...
Lom tiba spring sepenuhnya... kalo x, mesti byk bunga2...
Main cak... cak... cuba teka, pokok apa nie?...
Nie kokok kelapa sawit... org Jepun bwk benih drp Malaya...
Nie la port yg Faqihah tunggu2 sbnrnya...
Aku & ank2 naik tangga utk ke 1 tempat... org umah aku takut... tgu kat bwh aje...
Udin pun ikut kat belakang... jeng... jeng... jeng...

Dh tiba di puncak...
Yeeeehaaaa... inilah yg kami tunggu2... seronoknya...
Dh smp dh...
Tmn nie amat sesuai utk aktiviti riadah bsama keluarga di samping dpt melihat artifak2 bsejarah... leh sewa basikal or kete mini utk budak2 pusing2 kat tmn nie...
Aku, Aqil & tupai batu pink...
Aqil ngan wajah bershj... ditambah ngan senyuman manis, cam Abah dia...
Pose2 istimewa drp Aqil utk tatapan semua peminat blog ini... eh! ada peminat ke?...
Mengintai dr tirai kamar...

Terowong biru yg bliku2... Udin smp sesat, xjumpa cari Abah & Mama kat mn...
Lama dh Faqihah xmain slide nie...
Dpt main hr nie, bkn main seronok lg...
Udin pun dh mula berani... kalo dulu, takut2 nk try...
Bila Udin beraksi... mcm2 mimik muka ada...
Kol 5ptg tmn nie tutup... tp ada org nangis xnk blk la... lain kali kita dtg lg, ok?...

No comments: