Monday, August 4, 2008

MY SECRET RECIPE - CHICKEN CURRY PUFF

Ini adalah masakan ketiga aku di Fukuoka. Selepas dah terer buat roti dan pizza, aku terliur lak nak makan karipap ayam.
Kalo nak tahu resepi dia, jgn segan2 hantar kat ruangan komen tu... Kalo ader yg minat, nanti aku leh bagi. Sebab bahan2 nie main agak2 jer sukatannya. Gambar pertama nie, doh utk kulit karipap. Aku guna mesin roti, jadi cepat sikit.





Ini inti karipap. Kalo nak sedap, lebihkan ayam tu...


Bab yg nie yg leceh sikit...


Bhg. nie kena berhati2.. mcm kata org2 tua, umpama menarik rambut dlm tepung, rambut tak putus, tepung tak berselerak. Ermm... tapi aku buat mmg berselerak...


Cuma bhg. tepi karipap tu, bila nak trim tu, tak dpt skill lagi. Tapi, bila dah banyak kali cuba, aku dah tau rahsianya...


Emmm..... Bestnyer...

Karipap panas.....

Faqihah : Abah, kakak nak lagi....

2 comments:

Anonymous said...

amboi..siap buat karipap lagi..kalau ujg kirim salam nak buat..sume linda yg buat, semalam je si ujang buat pertama kalinya duk buat roti guna bread maker...jadik..seronok la member.

Sheikh & Family said...

Bukan rajin sgt pun, roti & pizza senang sgt just tekan2 mesin jer, sajer nak cuba yg kuih tradisional pulok...lagipun hari ahad nie nak buat makan2...tu yg try tu...