Monday, August 11, 2008

MOVE HOUSE ACTIVITY

11/8/08 (Isnin), aku tak pi lab hari nie sbb duk tolong Abg Nabil pi hantar kete dia kat port utk dieksport ke M'sia. Sambil tu, bolehla belajar proses yg terlibat... sbb lepas nie, takde org dah yg nak buat, kena buat sendirilah...
Selepas tu, aku tolong dia angkat barang umah utk dipindahkan ke umah Hafizal yg akan pindah umah baru dekat kawasan yg sama. Turun dari tingkat 4 - naik ke tingkat 4 (tanpa elevator!).
Abg. Nabil sewa lori 6 jam. Jadi, kami 3 org dan upah sorang budak China kat kawasan nie utk angkat barang. Paling besar freezer, rasa nak patah pinggang aku!!.Ade gaya mandor tak???.... "Ha... angkat tu!!!!"
Inilah freezer yg nak dihantar ke umah Hafizal.
Ini Dr. Faris. Aku baru jer kenal. Dia belajar kat Kyutec (Kyushu Institute of Technology) di Kitakyusu (30 km dari Fukuoka). Dia dah tamat 3 tahun buat PhD. Dia kongsi kontena dgn Abg Nabil.
Tu dia duk bukak plat number utk dihantar kat JPJ Jepun. Aku tanya dia "Dah pandai bahasa Jepun ker???" Dia cakap "Tak berapa nak pandai pun...." Dia staf UM. Tahniah!... Utk Dr Nabil jugak!.

No comments: