Monday, August 11, 2008

MY 'MAKAN-MAKAN' PARTY

10/08/08 (Ahad), buat pertama kalinya kami menganjurkan majlis makan2 selepas solat Asar. Majlis ini sempena kepulangan Abg. Nabil ke M'sia pd 15/08/08 dan juga utk kawan2 yg lain yg telah banyak membantu kami di sini.
Kebetulan ada 1 family baru smp pd hari tersebut, jadi mereka terus dari airport dtg umah kami. Menu yg disediakan ialah nasi tomato, ayam masak merah, kuah dalca, acar, moist chocolate cake, donut, dan karipap ayam. Dlm majlis nie. ada special tetamu aku jemput. (boleh tgk kat bawah)
Wow bestnyer, ayam masak merah. Oiishi (delicious).
Kuah dalca daging
Acar
Moist Chocolate Cake
Inilah tetamu khas aku. Nama muslim dia, Wahid.
Sudah 10 tahun dia peluk Islam. Aku berkenalan ngan dia
kat Yamada. Dia bagi salam kat aku! Terkejut aku org
Jepun bagi salam. Rupa2nya dia kawan Abg Nabil. Jadi,
aku jemput sekali sbb dia mmg suke kawan dgn org M'sia.
Dia jadi imam solat Maghrib di rumah aku. Abg. Nabil pesan kat
aku supaya jemput dia kalo ada apa2 lagi kenduri lepas ni................
Aku kyusuk dengar Abg Nabil duk cite dgn Wahid. Dia cakap, ramai lagi org Jepun yg berminat nak peluk Islam. Sebelum nie, saper2 nak peluk Islam pi umah Abg Nabil utk diislamkan. Lepas nie, nampaknya kamilah yg kena pikul tugas.
Aku rasa, Sohiful paling layak utk Islamkan depa. Aku setakat jadi tok mudim tu bolehlah.... (Pssst.... Hafizal aku rasa, jadi tok kadi ok kot!! Sebab ramai org yg nak nikah kat sini. Sebelum nie, Abg Nabil yg buat).
Wahid duk cerita pengalaman dia peluk Islam.
Sebelah wife aku tu, Kak Idah (wife Abg. Nabil), hampir 10 tahun di Jepun. Yg hujung sekali tu, Hikmah (wife Wahid) org Jepun jugak.
Hikmah nie, kebetulan anak2 dia semua sebaya dgn anak aku. Yg sulung 4 tahun, kedua 2 tahun dan ketiga 4 bulan.

No comments: