Tuesday, October 14, 2008

ASIAN PACIFIC FESTIVAL 2008

11/10/08 (Sabtu), aku & Leh (husband Nura) pi jln. di sekitar Tenjin. Kebetulan ader Asian Pacific Festival iaitu melibatkan makanan, kebudayaan dan jugak hasil kraftangan.
Ini raksasa besi yg aku jumpa di sekitar Tenjin...
Org2 Jepun duk merasa masakan dari negara Asian Pasific.. bukan free erkk... kena bayar... Kebetulan ader pertunjukan Tomoi dari Thailand...
Mmg meriah sungguh... Mulanyer aku ingatkan festival filem ker, boleh lah aku duk jumpa artis dari Msia...
Akhirnya selepas puas aku duk mencari booth Msia... Jumpa jugok... Yg pakai topi tu Leh.. Tapi punyala syok, bila aku tegur org yg jaga booth tu.. rupanyer org Indon da... Boss dia jer org Msia... Gerai Msia nie just jual produk makanan segera dan hasil kraftangan... Makanan terpaksa aku beli kat gerai Indonesia...
Dlm perjalanan balik, ku ternampak 3 mak dara pingitan Jepun... Dgn selamba aku tangkap gambar diaorg... Bukan senang nak tgk org pakai kimono zmn laa nie. Kat tengah kotaraya plak tu...

No comments: