Monday, February 9, 2009

WORLD HOBBY FAIR '09

08/02/09 (Ahad) kami sekeluarga tlh pi menyaksikan World Hobby Fair '09 yg berlangsung di Fukuoka Yahoo! Dome... pesta nie merupakan acara tahunan & Fukuoka adlh destinasi terakhir slps Osaka, Tokyo & Nagoya...
Ia cuma diadakan pd hr nie shj... jd ramai sgt2 la org yg pergi... beratur nk masuk stadium pjg bkn main... aku rasa mcm nk surrender jer pd mulanya...
Tp sbb ingatkan dh janji ngan anak2 aku yg depa leh jumpa Ultraman & Doraemon... jd kami beratur ajelah...
Masing2 nk bergambar pun dh tak nk dh... sibuk duk mencari kat mn kartun idaman... tak sedar rupanya kat belakang 2 jer... hehehe...
Jom posing ngan kucing biru Jepun comel yg popular nie... kalo nk tahu, Doraemon nie animasi kedua yg Udin minat slps Mickey Mouse... suka sgt la 2 dia...
Mengikut penerangan yg diberi, tak lama lg akan kuar citer Doraemon The Movie... leh pi tgk kat panggung... rugi tak tgk... kelakau giler...
Nie sbnrnya Udin tgh pujuk staff yg jaga Doraemon nie spy benarkan dia masuk bergambar sblh Doraemon...
Tp pujukan tak berhasillah... bergambar dr luar jer Udin... nie muka peminat yg tgh frust nie...
Kalo Udin nk tahu, Abah pun masa kecik dulu minat Doraemon gak... nk buat mcmno... org tak paham naluri kite Udin... kita bergambar dr jauh je la... soksek2... sedihnye...
Jom kita mengembara ke dunia Ultraman plak... jeng... jeng... jeng...
Kat umah td bkn main lg tak sabar2 nk bertarung ngan raksasa... tp smp sini takut la plak budak2 nie...
Masing2 melompat nk duk atas Abah...
Mcm2 acara yg diadakan... antaranya bergambar & sign autograf, leh jumpa ngan voice actors & mcm2 jenis pertandingan... tp, seme2 tu kena beratur pjg la...
Org2 Jepun mmg minat kartun2 animasi mcm nie... slh satu hobi utama depa... tak kira tua muda...
Gaban pun ader...
Pesta nie disertai & ditaja oleh compony2 besar elektronik & animasi Jepun spt Takara Tomy, Ban Dai, Sony, Nintendo dll...
Nie kartun apa aku kurang pasti... tp ajak je lah bergambar... dia pun suke...
Maharaja kartun nie tgh sibuk duk main game pun aku ajak bergambar gak...
Cuba teka Kakak tgh buat apa?...
Kakak duk main game sambil beraerobik... bestnye...
Mcm seronok je... aku pun nk join jgk la...
Pom2 girl 2 nmpk Kakak mcm confuse jer, so dia terus dtg tolong... "Cik! Cik!.. saya pun tgh kompius jugak nie..." Adeeww... dia tak layan org tua mcm aku la...
SuperMario Brothers pun ada... pendek kata mcm2 ada la... Detective Conan ada gak... tp aku tak minat sgt...
Aku minat Mario nie lg... comel je... mcm aku...
Nie koleksi mainan build up Takara Tomy... mcm Lego gak...
Pelbagai koleksi raksasa & robot dipamerkan... kalo berminat leh beli...
Sblm ada apa2 yg depa nk mintak aku beli, baik aku ajak kuar... bkn syg duit... tp dh byk sgt dh mainan kat umah 2... kesian Ayang aku duk kemas nnt... sayang bini daaa...
Nie first time org umah & anak2 aku dtg sini... jom kita bergambar kat luar dululah...
Kalo nk tahu, Yahoo! Dome nie merupakan stadium pertama di Jepun (1993) yg mempunyai bumbung blh dibuka... & direka stail ancient Roman Coliseum...
Oleh krn Yahoo! Dome nie francais bg team baseball Fukuoka Softbank Hawks, jd byk la tgn2 pemain dia kat sini... mcm kat kat US plak... ye ke??... mcm le aku pernah pi US...
Sabar2... nk salam ngan sy sila ikut giliran ye...
Burung helang sewah (hawk) adlh maskot bg pasukan baseball nie...
Seme dh penat jalan... kita pi mkn dulu... pas 2 balik umah... tido...

2 comments:

Mohamad Alif Aeiman said...

kuat g yahoo fukoaka(maap la salah eja)

Sheikh & Family said...

dulu kawe gi ngan geng2 jate... lo nih kawe bawok bini kawe pulok... kawe nie kn caring... hahaha...