Friday, January 30, 2009

WENT '4' TRAINING @ NAJIMA NURSERY

Hr nie (30/01/09 - Jumaat) cukuplah 4 minggu anak2 aku menjalani sesi latihan kat Najima Hoikuen... training nie bertujuan utk membiasakan budak2 terlebih dahulu dgn suasana di sini... kalo tak, tkejut depa nnt... seme kena buat sendiri...
Kebiasaan sesi training nie dihadiri oleh ibu ngan anak2... tp aku punye lain skit... ngan aku2 sekali kena join training nie... tp aku 2 minggu jer la... yg lain 2, Ayang aku sorang jer pi... kalo aku kena 4 minggu, tak payah buat PhD la...
Ketiga2 anak aku nie tak biasa pi nursery... jd agak sukar skit nk suruh depa tinggalkan umah seketika...
Kalo perasan kat gambar2 atas tadi, tu lah sensei Kakak... betapa dia nk berbaik2nya ngan Kakak... Kakak mcm malas nk layan jer... Udin pun tumpang sekaki...
Pas aku habis kelas nihongo (dlm kol 10:30pg) kami pi lah hoikuen nie... smp2 jer terus pi main... sesi bermain2 kat playground nie la yg paling depa suka... mcm tak nk balik umah jer...
Kelas2 kat sini diasingkan mengikut usia budak2... Kakak masuk kelas 4thn... Udin kelas 2thn... Aqil plak 0thn... masa training nie, si Aqil Mama yg jaga... yg berdua nie aku yg jaga...
Kakak seronok sakan dpt main pasir... takde org nk larang...
Kalo nk tahu, nursery nie vegetarian concept... sesuai la utk muslims... lg pun dekat jer ngan umah aku... skrg nie, Ayang aku la drives htr depa...
Setiap hr ada sesi jasmani... biasanya depa aerobik, exercise, gimnastik... seronok gak... sambil2 tunggu anak 2, kami join la sekali...
Mula2 Kakak & Udin malu2 nk join... skrg nie, Kakak dh makin rancak dh... Udin lom ada perubahan lg... masih nk berkepit ngan Mama jer...
Nie dlm kelas Kakak... tingkat atas... kelas nie ada 3org sensei... sorang lelaki, 2 ppuan...
Nie plak gambar2 masa 1st trip kami ke hoikuen nie (11/12/08)... masa 2 kami pi nk survey dulu la... pas tu br htr borang...
Kwn aku Yamauchi san pun dtg sekali... dia byk tolong kami...
Sblm blk kami dijamu ngan hidangan2 istimewa hoikuen nie.. sedap...
Udin suka jer mkn... tp Kakak masih perlukan masa lg utk menerima mknn2 Jepun nie... Aqil jgn kata apa la... sensei kata, Aqil siap tambah2 lg...
Nie la hidangan kami... aku pun dh terlupa nama2 menu nie... tp yg pastinya... bg aku sedap...Kakak... Udin... Aqil... masa training sepatutnya dh tamat... pas pd nie jgn nangis2 lg... Mama nk pi kelas nihongo plak nie... harap2 sensei tak suruh sambung training lagi... tunggu Isnin nie la mcmno...

2 comments: