Wednesday, January 21, 2009

FUKUOKA AUTO SALON 2009

17/01/09 (Sabtu) aku p ke Yahoo! Dome ngan Hafizal & Leh utk menyaksikan Fukuoka Auto Salon 09 yg merupakan pameran kereta modifikasi terbesar di bahagian Barat Jepun dgn kira2 200 buah kereta tlh dipamerkan...
Tersegam indah... senibinanya hebat...
Bersebelahan dgn Yahoo! Dome ialah Hawks Town... tempat nk perabihkan duit... dh selalu dh lalu kawasan sini... tp lom bkesempatan singgah...
Antara kedai yg menarik perhatian aku ialah Hard Rock Cafe Fukuoka nie... unik jer dekorasi dia... kalo kat KL, ada motor Harley... sini kete antik pink!... Kakak mesti suka la nie...
Pameran nie berlangsung selama 3 hari... bermula dr hr Jumaat... ramai betul org yg dtg... kete2 yg dipamerkan plak mmg ada kelas betullah... hebat belaka2... tu lom tgk lg model2 yg bdiri kat sblh kete tu...
Kete2 ngan pintu stail mcm nie mmg byk la kat sini... sesuai sgt dgn parking2 lot kat Jepun yg kbyakkannya sempit2 belaka...
Aku pun ambik peluangla berposing sblh kete Wish nie...
Nie antara kete2 sports yg dipamerkan...
Nie plak koleksi kete2 lumba... penuh corak misteri... mcm citer KL Menjerit...
Amacam?... ada gaya seorg pelumba tak?....
Kalo gambar atas tu takde gaya... gambar yg nie ada gaya kot...
Nie plak antara kete2 yg pernah menjuarai perlumbaan di Jepun nie... tetap jd kebanggaan rakyat2 mereka...
Aku pun tumpang berbangga...
Tgh aku sibuk duk ambik gambar2 kete... model nie plak sibuk duk suruh aku ambik gambar dia... agaknya dia ingatkan aku nie wartawan majalah kot... tak pun sbb dia nampak aku ada gaya mcm jurugambar professional jer...
Kenderaan yg mcm nie kat Jepun dipanggil 'Second House'... Mmg berbaloi betul kalo beli sebuah... takyah ada umah pun takpe...
Tp kalo sape2 ada org umah yg suka masak tu... aku rekemen beli caravan nie... time husband tgh drives... wife blh masak...
Nie model Odyssey Modulo yg dah di modified... canggih betul... selesa plak tu...
Nie aku panggil kete Gong Xi Fa Choy... merah menyala warna dia... Zaki Liverpool minat la warna2 berahi mcm nie...
Tp kalo mcm nie kan... sape2 pun minat... baik punyoooo......
Nie plak Nissan Skyline GT-R yg tlh dimodifikasikan oleh tuan empunya... tp aku rasa kan... yg asal lebih cantik la...
Nie salah satu kete yg menjadi idaman org umah aku... Audi TT... design terbaru nie... tunggu Abg jd Dato' S dululah br Ayang leh pakai kete2 mcm nie...
Ada gaya mcm Dato' S tak?...
Antara koleksi2 Porsche... jd jutawan nnt, leh angkat satu nie..
Pacuan 4 Roda...
Intai kete boleh kat sini bang... nk intai mende2 lain baik jgn... nnt mata kenak cucuk... br tau...
Nie antara designs bhgn engine yg tlh dimodified... kemas jer kan?... nnt leh apply nie...
Koleksi sport rims dia pun mengancam gak... nnt aku nk beli design yg takde kat Msia...
Gambar nie aku tujukan khas utk Ujang Bradford... dgn ucapan semoga gambar nie dpt memberi ilham kpd hang...
Kalo nk tahu, nie antara minivan sasaran aku... Toyota Vellfire... ranggi jer kan?...
Kalo dh dimodified gile2... mmg cun betul...
Nie model yg sama tp kureng cun skit stail modify dia...
Nie plak kembar Vellfire... Toyota Alphard... idaman hati aku gak nie...
Kalo ada rezeki leh angkat satu...
Tp buat sementara waktu nie... nie je la yg aku mampu... Suzuki Wagon... tak sangka plak model kete aku pun leh masuk pameran... model2 kete Mr Bean tak main aaa....
Drp pengamatan aku... putih adalah warna kegilaan semasa... tambah plak dgn cermin gelap... pergh!... berbulu jer mata JPJ tgk nnt...
Asyik bergambar ngan kete jer... bergambar ngan org la plak... hai org kat belakang tu... tak kan tgk jer kot?... jom ler join sekali...
Selain kete... motor berkuasa tinggi pun ada gak...
Dlm byk2 model yg duk bdiri kat sblh kete... nie jer yg berjaya menambat hati aku... sempurna menutup aurat... ala comel2...
Dh penat dh cuci mata... aku pun nk baliklah... kalo tak nnt, kena buat laporan plak... bye...

6 comments:

Mohamad Alif Aeiman said...

woooooooo

Sheikh & Family said...

waaaaaa......

Anonymous said...

Blik Msia nnti bwk blik la keta valeria tu sbijik sheikh...
Kt sini mahal ooo... yg model 04 pun dh dkt 250K,mmg x mmpu la nk bli. Kt sana hrga 2nd msti murah kan...
Nnti bila dh pkai keta beso bleh la branak rmai sket,hehee...

Anonymous said...

ooopss...silap, vellfire la...

Sheikh & Family said...

oo... beranak ramai eeiii... nk tlg jg ker?.. hehe..

Anonymous said...

stakat tlog tgok xde hal pnyer...
tp klu nk tlog jga, kena tnya mem dulu la,hehee...